Door de afdeling engineering is voorafgaand aan de uitvoering veel werk verzet. Om de omgeving in detail in kaart te brengen is met behulp van onze 3D scanner de omgeving ingescand, zijn grondonderzoeken uitgevoerd en proefsleuven gegraven. Met deze informatie in hand zijn vervolgens verschillende modellen gemaakt en simulaties uitgevoerd om te bepalen hoe de 65m lange nieuwe zinker zo efficiënt mogelijk geïnstalleerd kon worden. Aandachtspunten hierbij waren onder andere:
•Originele karakter en integriteit van huidige kadeconstructie in stand houden
•De (mogelijk) oude kadeconstructies achter de huidige kademuur en de fundatiepalen
•Het gewicht en lengte van de zinker in combinatie met de ca. 7 meter hoge opgaande benen
•De slappe grondlagen en hoge waterstanden, waardoor combinaties van damwanden en palen zijn toegepast voor de bouwkuip in de kadeconstructie
•De grote bomen langs het Haringvliet
•Verkeer rondom het Haringvliet zoveel mogelijk instant houden
•Krappe manoeuvreer ruimte voor de werkvaartuigen
Zie hierover ook het eerdere bericht op onze website; https://www.vshanab.nl/nl/projecten/detail/ontwerp-en-engineering-voor-zinker-haringvliet