HomeProjecten Renovatie Amstelveenlijn

Renovatie Amstelveenlijn

Verbetering veiligheid en doorstroming

De Amstelveenlijn (tramlijn 51) wordt in de komende jaren gerenoveerd ter verbetering van veiligheid en doorstroming van verkeer op verschillende kruispunten met de Beneluxbaan, met name ter plaatse van de kruisingen met de Rembrandtweg, Straat van Messina en de Sportlaan. De Vervoersautoriteit Amsterdam heeft hiervoor het contract voor de aanleg van de nieuwe tramlijn toegekend aan het VITAL consortium bestaand uit van Hattum en Blankevoort, VolkerRail en KWS.

 

Boren tot wel 25 meter diepte

Visser & Smit Hanab was verantwoordelijk voor het verleggen van bestaande kabels en leidingen door middel van de techniek horizontaal gestuurd boren. Dieptes oplopend tot 25mtr vanaf maaiveld waren nodig om voldoende dekking te creëren voor de constructie van de nieuwe tramlijn. Het werk omvatte de uitvoering van vijf horizontaal gestuurde boringen welke de Beneluxbaan kruisen. Voor de boringen met lengtes van 1x 259mtr, 2x 254mtr en 2x 251mtr is de 27tons boorstelling van Visser & Smit Hanab ingezet.

 

 

Feiten & cijfers

  • Boring GB02 – installatie van kabels
    259mtr, bundel van 200mm – 160mm – 125mm HDPE mantelbuizen met daarin diverse HDPE ducts voor data- en stroomverbindingen.
  • Boring GB02 – installatie van kabels
    254mtr, bundel van 200mm – 200mm – 160mm HDPE mantelbuizen met daarin diverse HDPE ducts voor data- en stroomverbindingen.
  • Boring GB03 – installatie van kabels
    254mtr, bundel van 8x 160mm HDPE mantelbuizen met daarin diverse HDPE ducts voor data- en stroomverbindingen.
  • Boring GB04 – installatie van een drinkwater leiding
    254mtr, 160mm S.L.M. HDPE buis functionerend als medium voerende leiding voor drinkwater.
  • Boring GB05 – installatie van kabels
    251mtr, bundel van 4x 160mm HDPE mantelbuizen met daarin diverse HDPE ducts voor data- en stroomverbindingen.
  • Projectcategorieën
    Boringen
    Kabels
    Leidingen
+